Spanien, Girona II

Sista dagen i Spanien for vi ut på äventyr. Vi gick upp på den medeltida muren, som går mellan de rika kvarteren och själva staden, och tänkte att vi vandrar på och ser vart vi kommer. Vi beundrade den vackra utsikten, växtligheterna kring muren och gick ner i en liten park som visade sig vara kloster ruiner. Sen kom vi till en katedral där ljuset var en mardröm för fotografering men det berövade den inte från sin ståtligheten. Bortom muren kom vi ut på landsbygden och stannade där för en bit mat. Resten av dagen bestod av shopping och ännu mer god mat sen var det dags att sova för att sen åka hem till Sverige.

Spanien, Girona I

Dag 4 av Spanien resan tog vi tåget till en mindre stad som heter Girona. Denna dag gick vi mest runt och shoppade och gjorde oss bekanta med gatorna runt hotellet. På kvällen gjorde vi resans bottennapp när det kom till mat. Vi åt på Blanc som var en medelhavs restaurang vars mat gjordes på endast lokala varor, vilket självklart var ett stort plus i kanten, och inredningen var väldigt fin. Men när vi hade fått maten var det något som fattades eller var dåligt tillagat på allas tallrikar. och vi fick be om komplettering minst fyra gånger för det var alltid något de glömde. Efterrätten var dock väldigt god och min hallonsorbet var den godaste efterrätten på hela resan.